|
|
|
|
|
|
|
www.mswia.fora.pl
Forum Klubu WFB
|
|
|
Obecny czas to Pią 16:32, 22 Lis 2024
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:00, 19 Mar 2023 Temat postu: A Failed Charge / Charge - krawędź stołu |
|
|
Sytuacja do rozstrzygnięcia:
Gracz 1 Szarża jazdą na 14 Cali - w oddział łuczników.
Gracz 2 - Łucznicy, reakcja Flee - Rzut 2D6 powoduje wybiegnięcie za stół.
Gracz 1 - Swoim zasięgiem NIE dogania łuczników - Pali szarżę. ale uwaga, bo ze względu na zasięg Movementu - (czyli 7 cali) sięga za krawędź stołu.
i teraz:
Wg. Morgana Jazda gracza numer 1 powinna zatrzymać się na krawędzi stołu.
mamy opis zasad: A Failed Charge: If a charge fails, the unnit is moved at its normal move rate rather than double speed. The unit is moved directly towards the inteded target as if it were charging but halts once it has covered its normal Move distance.
This represents when troops have begun to charge before realising it is impossible to charge before realising it is impossible to reach their enemy.
tłumacząc: biegniesz na zasięg Movementu nie patrząc na nic, na oślep, aby dogonić przeciwnika - zanim dopiero oddział orientuje się, że nie dogoni przeciwnika.
Z powyższym opisem: Ja osobiście nie widzę najmniejszego powodu, dlaczego jazda ma się zatrzymać na krawędzi. Tym bardziej, że w takiej sytuacji jazda Gracza 1, stoi tyłem do pozostałych jednostek i będzie musiała sporo tracić ruchu aby spowrotem się wymanewrować, każdy może w nią strzelać oraz każdy może zaszarżować ją od tyłu.
Jeśli macie inne cytaty z rulebooka odnośnie tej sytuacji prośba o dodanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bomber dnia Nie 22:52, 19 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Misza
MSWiA
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 7:37, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
zgadzam się, nie ma tam ani słowa o tym, że mieli by nie wyjechać.
Z drugiej strony nie można sobie od tak opuścić stołu i przydałby się jeszcze opis w jakiej sytuacji można opuścić stół.
Bez względu jednak na ten opis, głosuję za tym, żeby oddział opuścił stół w takiej sytuacji.
Pytanie co z sytuacją gdy spalenie szarży nie wystarczy do opuszczenia stołu ale wirtualnie doganiamy uciekający oddział. Też wylatujemy? Chyba tak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misza dnia Pon 7:40, 20 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:42, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Żeby dogonić uciekający oddział przeciwnika, musisz pokryć jego zasięg. W zasadzie wejść na niego swoim zasiegiem.
Czyli nie dojdzie do takiej sytuacji " spalenie szarży nie wystarczy do opuszczenia stołu ale wirtualnie doganiamy uciekający oddział. Też wylatujemy? "
Istnieje tylko możliwość, że ktoś spalił szarżę i nie dogonił przeciwnika. Gdzie przeciwnik wyleciał za stół, a Ty zatrzymałeś się akurat 0.5 całą przed krawędzią.
Oddział, który uciekał i tak uciekł za krawędź i jest rozbity.
a Ty niefortunnie stoisz tyłem do przeciwnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Misza
MSWiA
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:03, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
w ogóle nie rozumiem co napisałeś.
Sytuacja: szarżuję kawalerią (niech będzie moja - 18'' zasięgu) na piechotę.
Piechota jest cal od krawędzi, ja 10" od piechoty (11 od krawędzi) i ich rzut na flee to 7". Czyli formalnie ich dogoniłem, ale działo by się to już za stołem. Wybiegam, czy palę na 9" i zostaje na stole?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:20, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
No to dam cytaty z rulebooka:
Morgan odnosił się chyba do:
Rulebook p. 75
"If any models from a fleeing unit leave the table edge then the entire unit is considered to have left the battlefield and is removed from play. Jak dla mnie trzeba trzymać się zapisu Rulebook p. 75
"The charging enemy destroys the fleeing troops if it catches them. If they do not catch the fleeing troops then the charge has failed.
Odnosi się do tego jeszcze:
Charge reactions p53.
"If the chargers have sufficient movement to catch them then the entire fleeing unit is destroyed. The chargers only need to catch one model to destroy the whole unit as it flees. Chargers move their full charge move, moving past the point where the enemy was caught if necessary. The fleeing troops are run into the ground(...)"
Dla mnie kluczowe jest, że muszą dogonić chociaż jeden model oraz naisyotniejsze:" moving past the point where the enemy was caught if necessary "
Moving past the point if necessary.
W razie czego: flee p. 45
Compulsory moves p.45
Dlatego Ja osobiście głosuje przy Twoim przykładzie jestem za tym, że musisz dogonić uciekająca jednostkę. Fizycznie ją dogonić chociaż 1 modelem, żeby ją rozbić. Czyli musisz wybiec za stół.
Z drugiej strony ten zapis przy flee "is removed from play" wprowadza zamieszanie.
Dlatego zagłosujmy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
morgan10005
MSWiA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:44, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Jest kolejność działań. Najpierw uciekająca jednostka się przemieszcza. Następnie szarżujące jednostki prubują ją złapać poruszając się w jej kierunku.
W przypadku wybiegania za stół będziemy liczyć do teoretycznego miejsca gdzie będzie się znajdować jednostka czy do miejsca opuszczenia stołu?
Przykład jest odnośnie prostopadłej sytuacji a co z ucieczką pod innym kątem i od kilku jednostek?
Goniąca jedostka wykonuje ruch podlegający ograniczeniom np 7M daje 7 cali, ale podlega ograniczeniom np trudnego terenu. Flee jest na 2/3 d6.
Poza tym sposób powrotu z poza stołu jest opisany tylko w części dot. Gonitwy po walce. Czyli jest to wyjątek.
Czy będzie możliwy powrót z poza stołu w przypadku wypadnięcia poza mapę np przez fanatyka lub w przypadku czaru?
Ja jestem za tym, że goniąca jednostka porusza się w kierunku punktu gdzie uciekający opuścili stół i zatrzymuje się na krawędzi jak przy obstaclu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:34, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Kąt prosty lub ostry nic nie zmienia. Liczy się zasięg i czy wyjdziesz choć ćwierć cała za stół.
W przypadku kilku goniacych jednostek, ustawiasz je 1 cal od siebie. Uciekający, ucieka od większego unit strength.
Więc to nic nie zmienia. Może być tylko sytuacja sporna jak 2-3 jednostki rzucą tą samą odległość i je będzie trzeba ustawiać obok siebie, a się nie zmieszczą na stole, bo będzie stał tam obelisk.
Fanatyk ma oddzielne zasady, więc go na razie nie mieszajmy, bo nie dojdziemy do porozumienia.
Czary są odpowiednio opisane i to się znajdzie. Ale nie spotkałem się z czymś takim, że wywalasz swoją jednostkę za mapę za pomocą popychaczki, tak żeby nikt jej nie zaatakował przez kolejna turę. To pewnie jest opisane przy danym czarze. Do sprawdzenia.
Odnośnie całej sytuacji: dla mnie jest kluczowy opis
Strona 52 a failed charge:
"This represents when troops have begun to charge before realizing it is impossible to reach their enemy, consequently their movement peters out as they lose impetus and enthusiasm"
Czyli biegną na oślep dopóki w połowie zorientują się, że nie dadzą rady dobiec.
Ten zapis mi podpowiada, że w takim przypadku nierealne jest, aby oddział który biegnie połowę ruchu na oślep stwierdził jednak
Ej tu jest granica pola bitwy jednak stoimy po 3 calach gonitwy i ignorujemy powyższą zasadę połowy ruchu.
Więc Ja to ostatecznie widzę tak:
-Jazda charge
-Łucznicy reakcja flee
- następnie musisz wykonać ruch uciekającymi czyli wychodzisz za stół i łucznicy są rozbici
- następnie jazda może zrobić redirect charge, bo przeciwnik powiedział flee i jest rozbity za stołem.
Ale jeśli jazda nie może zrobić redirect charge. To jazda musi wykonać ruch szarży.
W tym przypadku nie ma już łuczników przed nimi więc muszą spalić szarżę.
Gracz bierze taśmę mierniczą, jeśli zzasięg7 cali wychodzi za stół to wybiegasz, bo jest opisane że masz wykonać połowę ruchu, zanim się zorientują że coś jest nie tak .
A jeśli te 7 cali powoduje, że stoisz przed krawędzią to masz problem. I stoisz przed krawędzią.
Mam nadzieję, że to ostanie wytłumaczenie będzie odpowiadało każdemu. Dla mnie jest najsensowniejsze
Fanatyk i czary to odrębny temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
morgan10005
MSWiA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:49, 20 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
To jest pytanie o głowną zasadę: czy można wyjść poza stół i w jakich przypadkach?
Dopuszczenie ruchu jaki opisujesz spowoduje kolejne pytania.
Uważam tylko że z przymusowego ruchu o d6 i jego wielokrotności można opuścić pole bitwy. Powrót jest tylko w wyjątkowym przypadku, który opisałem.
Spalona szarża może być także w związku brakiem możliwości przejścia np. Inna jednostka lub preszkoda. Wtedy zatrzymują się cal od tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
morgan10005
MSWiA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:30, 21 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Na stronie 75 rulebooka jest rozdział Subsequent actions of fleeing troops. 3 akapit tego rozdziału wskazuje że po zetknięciu z krawędzią stołu oddział uciekający jest usuwany z gry.
Czyli wynikałoby z tego, ze pali się szarżę w kierunku punktu, w którym jednostka zniknęła ze stołu.
Na stronie 52 nie ma napisane że musisz wykonać połowę ruchu (połowę szarży), tylko że zatrzymują się po wykonaniu dystansu normalnego Mova (w sensie M7 -> 7 cali, 20 cali latacze).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:45, 21 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Tak, czyli napisałeś dokładnie to samo, co Ja powyżej.
To ustalamy, że szarżujący palą szarżę, ponieważ oddział uciekający jest usuwany z gry.
Oraz, że zatrzymujesz się po wykonaniu mova Np. M7 przy konnicy z bardingiem. Czy 20 cali przy lataczach.
I teraz na to co Ja rozumiem i tak jak to opisałem powyżej. Skoro musisz wykonać tego mova to mierzysz dokładnie te 7 cali i przesuwasz dokładnie o tyle figurki. (Tak latacze 20).
Więc z powyższego wnioskuje, że jeśli ten zasięg powoduje wypadnięcie za stół. To dokładnie to się dzieje. Taki palący szarżę oddział wypada za krawędź i wraca w następnej turze ruchu.
I nie traktujemy krawędzi stołu jak obstacla.
( Bo wg. Mnie takie coś by było raczej jaśniej opisane w zasadach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
morgan10005
MSWiA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 7:10, 22 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Nie musisz wykonać tego dystansu mova (7 cali).
Dobiegasz do punktu gdzie przeciwnik wypadł i dożynasz watahy lub szukasz drobniaków😉.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
morgan10005
MSWiA
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:11, 31 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
Zadałem pytanie w grupie na facebooku. Odpowiedź taka jak wasza - wybiegają poza stół. Nie podali podstawy - jedynie, że zbliżone są zasady powrotu z pościgu.
Czyli przyjmujemy, że goniący oddział w takim przypadku pali szarże, i jeśli spalona szarża kończy się poza stołem to wypadają za stół. Następnie wracają w kolejnej turze jak z pościgu.
W takim razie proszę o rozstrzygnięcie co będzie z jednostkami, które wyjdą za stół w innych przypadkach. Zakładam nowy temat do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Bomber
MSWiA
Dołączył: 02 Gru 2022 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 6:58, 01 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Odpowiedź do”Nie musisz wykonać tego dystansu mova(7cali) „
P52. Rulebook: Failed charge: „The unit is moved directly towards the intended target as if it were
charging but halts once it has covered its normal Move distance.”
Jest dokładnie opisane, że masz wykonać ten ruch. Na odległość Mocą danej jednostki.
No to jeszcze raz, garść zasad, które pomogą zrozumieć dlaczego tak odpowiedzieli na forum:
p.46 once compulsory moves and charges have beed resolved, it is time to move the rest of your
troops.
P 46 remaining moves: the rules governing movement, the encumbering effects of weihty barding,
hindering terrain, obstacles to movement
Moving troops: pierwszy akapit p.47
Any exceptions that apply to chargers and fleeing troops are discussed separately. […]
There are exceptions to the usual rules which, for the sake of convenience, are discussed elsewhere.
Movement rate p. 47 “[…] You do not have to move the full distance allowed, or even at all if you
prefer, but you cannot move further than your normal Move rate unless charging, marching pursuing or
fleeing”
Ostatecznie strona 52. Charging oraz a failed charge określa jasno:
W skrócie: Ruchy szarż wykonane są po compulsory move – ale przed pozostałymi ruchami.
Wykonanie ruchu zadeklarowanej szarży jest przymusowe. Jeśli ją zadeklarowałeś – musisz wykonać
ruch. Zgodnie z Movement ratem jednostki.
Jeśli spaliłeś szarżę a failed chargé jest opisany jasno:
„The unit is moved directly towards the intended target as if it were charging but halts once it has
covered its normal Move distance.”
Czyli jest to wykonanie ruchu przymusowego, który cechuje się odrębnymi zasadami od
standardowego wykonywania ruchu.
Reasumując
Compulsory move oraz Charge move – mają jasno określone oddzielne zasady. Zgodnie
z ich opisem Mogą być przymusowe. Może to powodować, że Twoje jednostki jak to jest tam opisane
mogą się poruszać nie tak jak Ty byś chciał. Tylko np. masz wykonać Move wprost na przeciwnika.
Dodatkowo żeby to zrozumieć:
Kolejność fazy movementu: 1. Declare chargé 2. Rally fleeing troops 3. Compulsory moves 4. Move
charges 5. Remaining move
Czyli ruchy szarż to nie wykonywanie zwykłych ruchów. Punkt 4 jest oddzielony od punktu 5 i ma
oddzielne zasady.
Compulsory move>charges> dopiero ruchy
W trakcie zwykłych ruchów nie można wyjść za krawędź stołu
Jednak w przypadku Compulsory move oraz chargé move – wykonujesz przymusowe ruchy, które
zostały opisane w zasadach.i tak jak jest tam określone: mogą powodować, że Twoje jednostki będą się ruszać nie tak jak Ty byś chciał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group. Theme Designed By ArthurStyle
|
|
|
|
|
|